Erkek Tipi Saç Dökülmesi:

Erkek Tipi Saç Dökülmesi Erkekte ve kadında androgenetik olarak bildiğimiz hormonlar bulunmaktadır. Bu hormonlar testosteron androstenodion ve dehidroepitestosteron olarak bilinmektedir. Erkek tipi saç dökülmesinde genetik faktörlerde söz konusudur. Hormonların ve genetik faktörlerin etkili olduğu dökülmeler, tıp dilinde androgenetik alopesi olarak da tanımlanmaktadır. Bu hormonlar erkeklerde ön saç çizgisinden tepeye kadar olan bölgede saç dökülmelerine neden olurken, iki kulak üstü ve ense bölgesindeki saç köklerini etkilememektedir. Bu nedenle; saç kaybı olan kişilerde ön ve tepe bölgesindeki saçlar dökülürken, ense bölgesinde saçların dökülmeden kaldığını görmekteyiz. Saç ekimi yapılırken bu yüzden donör saha olarak ense bölgesi tercih edilmektedir. Ense bölgesinde bulunan saç köklerinin diğer bir özelliği de hormonların etkisinde olmadığından saç kökleri ömür boyu dökülmezler.

Kadın Tipi Saç Dökülmesi:

Kadın Tipi Saç DökülmesiErkeklik hormonları kadınlar da az bulunmasına rağmen saçlarda incelme, zayıflama ve dökülmelere neden olmaktadır. Androgenetik alopesi olarak bilinen erkek tipi saç dökülmesi kadınlarda da yoğun saç kayıpları oluşturmaktadır. Kadın tipi saç dökülmesinin en belirgin özelliği ön saç çizgisinin üst tarafından başlar ve zamanla geriye doğru ilerler saçlar zaman içinde seyrelir ve kelliğe yol açar, dökülme oranı erkeklere göre daha azdır.

Bölgesel Saç Dökülmesi:

Bölgesel Saç Dökülmesi Sebepleri tam olarak bilinmemekle birlikte, metal para büyüklüğünde, bazen de değişik şekillerde de görülen dökülme çeşitleridir. En sık görülen çeşidi alopesia areatadır. Otoümmin sistem hastalığıdır, nedenleri arasında yoğun stres, beslenme bozukluğu, bağışıklık sisteminin zayıflaması, gibi faktörler sayılabilir. Tedavisinde saç kaybına uğramış alanlara streoid ve kortikosteroid enjeksiyonları yapılıp, mezoterapilerle tedaviye destek verilmekte ve kişilerin psikolojik destek alınması sağlanmaktadır.