Operasyon Planı

Saç ekiminin en önemli aşamasıdır. Hastanın saç muayenesi yapılır, yüz ölçülerine ve yaşına uygun bir saç çizgisi belirlenir, hastanın saç açıklığına göre kaç seans saç ekimi yapılacağı ve hangi bölgeye ne kadar saç kökü ekileceği planlanır.Hastanın fotoğrafları alınır, operasyon için kılavuz fotoğraflar seçilir. Hasta, saç ekimi için gerekli tetkikler ve hazırlıklar yapıldıktan sonra ameliyathaneye alınır.

Lokal Anestezi

Saç ekimi operasyonu lokal anestezi ile yapılmaktadır. Hastanın saçlı derisi özel bir solüsyonla dezenfekte edilir, çok ince iğnelerle saç kökü alınacak bölgeye lokal anestezi uygulanır 1,5-2 dk. İçersinde donör saha uyuşur ve artık saç köklerini alma aşamasına geçilebilir.

Saç Kökü Alımı

İki kulak üstü ve ense bölgesinden, micro motor ile tek tek çıkarılan saç kökleri özel ve beseleyici bir sıvı içinde bekletilir. Saç kökleri alınırken dokunun durumuna ve saç köklerinin kalınlığına göre ince micro uçlar seçilir, bu uçlar saç köklerine zarar vermeden, doğal yapılarını bozmadan, olduğu gibi çıkartılmasını sağlar. Planlanan sayıda saç kökünün alımı ortalama 1-2 saat sürmektedir. Bu işlemler yapılırken hasta ağrı duymamaktadır. Saç köklerini çıkardığımız alana dikiş atılmaz, çok ince micro uçlar kullanıldığı için herhangi bir yara izi oluşmaz, alınan saç kökleri(greft) kişinin kendi saç kökleri olduğu için ekilen yerde doku uyumsuzluğu göstermezler. Ekilen alana hemen adapte olurlar. Sadece saç köklerinin(greft) yeri değişmiştir. Yoğun olan bölgeden seyrelterek alınan saç kökleri, seyrek olan ya da dökülmüş olan bölgeye transfer edilip ekilmektedir. FUE tekniği ile yapılan saç ekimi sayesinde, kişiler doğal bir görünüme kavuşurlar ve bir hafta sonra saç ekimi operasyonu geçirdikleri anlaşılmaz.

Kanalların Açılması

Ekim yapılmadan önce hastanın kendi saçları kılavuz alınarak, saç köklerini yerleştirilecek kanallar açılır. Doğal bir görünüm elde edebilmek için kanallar kendi saçları yönünde ve açısında açılmalıdır. Kanallar çıkartılan saç köklerinin (greft) derinliğinde ve kalınlığında açılmalıdır.

Saç Köklerinin Nakli

Özel sıvılar içersinde bekletilen saç kökleri (greft) tekli, ikili, üçlü ve üst gruplara ayrılır. Özel olarak tasarlanmış pensetlerle saç ekimi yapılmaktadır. Alınan saç kökleri uzman bir ekip tarafından, açılan kanallara tek tek yerleştirilir. Tekli saçlar ön saç çizgisine, ikili ve çoklu saç kökleri geriye doğru ekilmektedir Bundan dolayı FUE yöntemiyle yapılan saç ekimleri çok doğal olmaktadır. Saç köklerini çıkardığımız alana dikiş atılmaz, çok ince micro uçlar kullanıldığı için herhangi bir yara izi oluşmaz, alınan saç kökleri(greft) kişinin kendi saç kökleri olduğu için ekilen yerde doku uyumsuzluğu göstermezler. Ekilen alana hemen adapte olurlar. Sadece saç köklerinin(greft) yeri değişmiştir. Yoğun olan bölgeden seyrelterek alınan saç kökleri, seyrek olan ya da dökülmüş olan bölgeye transfer edilip ekilmektedir.

Operasyon Sonrası

FUE tekniği sayesinde sık ve doğal ekim yapılabilmektedir. FUE tekniği sayesinde 1 cm karelik alana 60-80 saç teli ekmek mümkündür. Donör sahanın(verici alanın) durumuna göre istenilen sayıda saç kökü(greft) alınıp ekim gerçekleştirilmektedir. Hastaya kaç seans ve kaç saç kökü(greft) ekileceği, FUE operasyonun başında planlanır. Hasta ikinci seansa ihtiyaç duyar ise ilk ekimden itibaren 10-12 ay geçmesi gerekmektedir. Bunun nedeni: ekilen saçların tümünün çıkma süresi 12 aydır, donör sahanın iyileşmesi içinde en az 10 ay beklenilmelidir.

Ekilen kökler üç gün içersinde yeni yerine tutunur ve köklerin ucundaki saç telleri 15-20 gün içersinde dökülmeye başlar, 3. ayın sonunda ise ekilen saçlar yavaş yavaş çıkmaya başlar. Saçlar, 7. ayın sonunda %70 ve 12. ayın sonunda ise ekilen saçların %100 ü çıkışını tamamlamış olur.

Fue tekniği ile yapılan saç ekimlerinde operasyondan sonra iz kalmamaktadır, FUE operasyonu sonrası iyileşme süresi çok hızlıdır, ekim yapılan sahada ve saç kökü(greft) alınan bölgede uyuşukluk ve gerginlik hissi olmaz, FUE tekniği sayesinde hasta operasyon sırasında ağrı duymadığı gibi, operasyon sonrasında da ağrı şikayeti olmamaktadır. Hastalara saç ekimi sonrası reçetesi ve dikkat etmeleri gerekenler hususlar hem sözlü anlatılmalı ve yazılı olarak da verilmelidir. FUE operasyonu sonrasında hasta evine dönebilmektedir.

Ekim sonrası hastanın var olan saçlarını korumaya yönelik tedavi seçenekleri sunulabilir. 3. aydan sonra var olan saçları korumak, ömrünü uzatmak ve yeni çıkan saçları besleyip destelemek için mezoterapi tedavileri ve kür-losyon uygulamaları önerilebilmektedir.